Blog Kochane Dzieci

Miesiąc: maj R (strona 1 z 2)

Projekt zdrowe żywienie – odsłona 2 – ograniczenie żywności wysokoprzetworzonej i gotowych dań

pizza

Dzisiaj druga odsłona naszego projektu  ‚zdrowe żywienie – zdrowy i silny organizm’. Tym razem pod lupę pójdzie żywność wysoko przetworzona i gotowe przekąski.

Spróbuję Was przekonać, że dobrze jest kupować żywność jak najmniej przetworzoną. Przedstawię listę rzeczy, których lepiej unikać (m.in. zupki w proszku, gotowe dania, konserwy, dania z puszki, jogurty smakowe, kostki rosołowe, wędliny i sery ze sklepu, magaryny i fast food) i spróbuję pokazać, czym te rzeczy można zastąpić.

Mam nadzieję, że po dzisiejszej lekturze spróbujecie więcej rzeczy kupować na targu, czy bezpośrednio od kogoś, niż szukać jedzenia w sklepie. Miłej lektury i powodzenia!

Czytaj dalej

Dziękuję Ci Mamo

rose

Mama – Istota niezwykła, wyjątkowa i pełna miłości. Mama – prawdziwa Wojowniczka. Dzisiaj Święto wszystkich Mam.

Składam specjalne życzenia mojej Mamie, której miłość, trud i poświęcenie sprawiły, że jestem teraz tu a nie gdzie indziej. Dziękuję Ci Mamo za wszystko, co miałam okazję przeżyć dzięki Tobie. Teraz, gdy sama jestem Mamą, rozumiem te wszystkie rzeczy i sprawy ze zdwojoną mocą.

Składam przy tej okazji najlepsze życzenia Wszystkim Mamom pod Słońcem. To dzięki Wam to słońce mocniej i jaśniej świeci, nawet w pochmurny dzień!

Czytaj dalej

Projekt zdrowe żywienie – odsłona 1 – eliminacja słodyczy

sweets

Pora rozpocząć praktyczną część pojektu ‚zdrowe żywienie – zdrowy i silny organizm’. Mamy początek tygodnia, a wraz z nim nadchodzą nowe możliwości.

Przed nami pierwsza lekcja, czyli próba ograniczenia lub całkowitego wyeliminowania słodyczy i innych niezdrowych przekąsek. Wiem, to niełatwa sprawa, ale mam dla Was podpowiedzi jak to zrobić. I oczywiście z odsieczą przyjdą Wam pomysły na inne zdrowe (i słodkie!) przekąski. Bo nie jedzenie słodyczy wcale nie jest tożsame z niejedzeniem słodkich rzeczy!

Już teraz życzę Wam powodzenia! Czekam również na Wasze pierwsze relacje z pierwszej linii frontu:)

 

Czytaj dalej

Kartka ze szpitala

roza

Dzisiaj będzie trochę wierszem…

Czytaj dalej

Projekt zdrowe żywienie – zdrowy i silny organizm – słowo wstępu

czosnek1

Witajcie!

Chcę wspólnie z Wami rozpocząć nowy, mam nadzieję bardzo ciekawy i wartościowy, projekt. Dużo piszę o odżywianiu, bo uważam ten temat za kluczowy, aby rozpocząć nowe, lepsze życie. Dlatego chcę pokazać Wam, krok po kroku, jak można zmieniać swoje nawyki żywieniowe na lepsze.

Chcę mniej więcej raz w tygodniu dodawać jeden wpis bezpośrednio związany z tym projektem. Będzie w nim zawarty cel na dany tydzień. Coś będziemy usuwać z jadłospisu, a coś innego dodawać. Będę starała się dodawać jakieś przykładowe przepisy na potrawy, które pozwolą Wam dokonać tej zamiany.

Skąd pomysł na ten projekt? Zdaję sobie sprawę, że jak ktoś raczkuje w temacie zmiany odżywiania (a bardzo chce tej zmiany), to czasami jest zagubiony i sam nie wie, co będzie dla niego dobre, a co nie. Niby wie, co powinien jeść, ale nie wie, jak z tego czegoś przygotować zdrowe i smaczne danie. Zdaję sobie również sprawę z tego, że dużo łatwiej jest zamienić jakieś danie na inne, niż po prostu tylko wyeliminować to, co jest szkodliwe.

Mam nadzieję, że będziemy przez cały czas się wspierać i wymieniać doświadczeniami. W razie pytań czy wątpliwości piszcie (w komentarzach lub na maila blogkochanedzieci@gmail.com).Co jest naszym celem – zdrowy i silny organizm! Zachęcam Was serdecznie do wzięcia udziału w tym projekcie i już teraz życzę wszystkim powodzenia!

Czytaj dalej

Starsze wpisy